Przejdź do treści

Czym jest zintegrowany węzeł przesiadkowy?

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 27 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, zintegrowany węzeł przesiadkowy to miejsce umożliwiające dogodną zmianę środka transportu wyposażone w niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturę, w szczególności: miejsca postojowe, przystanki komunikacyjne, punkty sprzedaży biletów, systemy informacyjne umożliwiające zapoznanie się zwłaszcza z rozkładem jazdy, linią komunikacyjną lub siecią komunikacyjną. Stan prawny: 29.12.2014 r.

Czy umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego może dotyczyć również sieci komunikacyjnej?

Jak stanowi art. 24 ust. 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego może dotyczyć: linii komunikacyjnej albo linii komunikacyjnych albo sieci komunikacyjnej. Stan prawny: 29.12.2014 r.

Jaki organ prowadzi Centralną Ewidencję Przewoźników?

Centralną Ewidencję Przewoźników prowadzi, w systemie teleinformatycznym, minister właściwy do spraw transportu, który jest administratorem danych zgromadzonych w tej ewidencji (art. 39 ust. 3 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym). Stan prawny: 29.12.2014 r.

Jakiej karze podlega przewoźnik, który nie poinformował właściwego organizatora o podjęciu wykonywania przewozu we wskazanym przez siebie terminie w przypadku zawieszenia jego wykonywania?

Zgodnie z art. 64 ust. 3 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, przewoźnik, który nie poinformował właściwego organizatora o podjęciu wykonywania przewozu we wskazanym przez siebie terminie w przypadku zawieszenia jego wykonywania, podlega karze pieniężnej w wysokości 1.000 zł. Stan prawny 29.12.2014 r.

Czym jest zrównoważony rozwój publicznego transportu zbiorowego?

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 28 ustawy o publicznym transporcie drogowym, zrównoważony rozwój publicznego transportu zbiorowego - proces rozwoju transportu uwzględniający oczekiwania społeczne dotyczące zapewnienia powszechnej dostępności do usług publicznego transportu zbiorowego, zmierzający do wykorzystywania różnych środków transportu, a także promujący przyjazne dla środowiska i wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne środki transportu. Stan prawny 13.10.2014 r.

Jaki organ wykonuje zadania organizatora określone w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym w przypadku związku międzygminnego?

Określone w ustawie o publicznym transporcie zbiorowy zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego w przypadku związku międzygminnego wykonuje zarząd tego związku komunalnego (art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o publiczny transporcie zbiorowym). Stan prawny 13.10.2014 r.

Czy operatorowi publicznego transportu zbiorowego może zostać przyznane prawo wyłączne, o którym mowa w rozporządzeniu (WE) nr 1370/2007?

Jak wprost stanowi przepis art. 20 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, operatorowi nie przyznaje się prawa wyłącznego, o którym mowa w rozporządzeniu (WE) nr 1370/2007. Stan prawny 13.10.2014 r.

Jaka jest ustawowa definicja pojęcia ‘komunikacja miejska’?

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym komunikacja miejska oznacza gminne przewozy pasażerskie wykonywane w granicach administracyjnych miasta albo: a) miasta i gminy, b) miast, albo c) miast i gmin sąsiadujących - jeżeli zostało zawarte porozumienie lub został utworzony związek międzygminny w celu wspólnej realizacji publicznego transportu zbiorowego.   Stan prawny na dzień 28.05.2014 r.

Ile wynoszą maksymalne stawki opłaty za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych lub dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego?

Przepis art. 16 ust. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym stanowi, iż stawka opłaty za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych lub dworców, których właścicielem albo zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, nie może być wyższa niż: 1)    0,05 zł za jedno zatrzymanie środka transportu na przystanku komunikacyjnym; 2)    1 zł za jedno zatrzymanie środka transportu na dworcu.   Stan prawny na dzień 28.05.2014 r.

Do czyich zadań należy budowa, przebudowa i remont przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina?

Zgodnie z art. 18 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym budowa, przebudowa i remont przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina, należy do zadań własnych gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Stan prawny na dzień 28.05.2014 r.
Subskrybuj Pytanie i odpowiedź